Hagges Portugalblogg: "Avbrott till en perfekt värld"

Jag vaknar av att nordins klocka ringer. Tittar på klockan, 07.35. Nordin är en snoozare. Ett jävla påhitt enligt mig. Om du måste gå upp åtta så ställer du klockan på åtta och går upp. Att ställa klockan tjugofem minuter innan är tamejfan ett horribelt beslut. För att sedan somna om i några minuter och sen ringer ju klockjäveln igen.

Och samma procedur en gång till. Hade jag skrivit ett sms hade en emoji som slår sig själv med en hammare passat bra här. Helt sjukt. Medan Nordin går och cyklar så går jag ut och tar en promenad. Sätter i lurarna i öronen och sätter på min blandat lista på Spotify. Ute är det lugnt och skönt, och visst blåser det lite men jag har ju ändå inget hår som fladdrar runt och i ögonen.

Jag går in och kollar sociala medier en snabbis. Där ser jag ett länktips till en intervju i Aftonbladet om föreningen Annikas minnesfond. För er som inte vet så var det dit jag och Nordin samlade in pengar i december.

Samtidigt som Regina Spektors Samson spelas i hörlurarna tvingas jag ventilera tårkanalerna när jag läser artikeln. Som ett kort avbrott till en perfekt värld med nystekt mat serverad på fasta tider, kläder som blir tvättade av sig själva, tränare som säger var man ska springa, vad man ska göra. Där hjärnan nästan tvingas in i ett tillstånd där den endast används när man absolut måste.

Artikeln slår sönder mitt tillstånd likt en högerkrok från Muhammad Ali. Men även om artikeln är sorglig som få, blir känslan när man läst klart en sorts fin glädje som kryper in och hittar en fin liten plats hos dig. Gå in, läs och ta in. Länken finns där nere.

Jag går vidare ner mot en nästan helt tom strand. Långt där borta går ett par hand i hand. Jag går och känner på vattnet, går tillbaka upp där sanden är lite mer packad och betydligt lättare att gå på. Nu går jag och sjunger med till en cover av wicked games. Det slår mig att jag kan sjunga hur högt jag vill utan att någon kan höra mig. Jag väljer att fortsätta sjunga med i lagom volym. Lagom är ju alltid bäst.

Slår en tanke på fotjäveln som jävlas. Tänker sedan en stund på presentationen jag ska göra om en lagkamrat. Vi har i uppgift att presentera varandra inför resterande spelartrupp och ledarstaben. Som vanligt vill jag göra något som blandar humor och allvar. Jag tänker att jag ska göra en presentation i PowerPoint. Några roliga bilder borde det gå att hitta om man söker lite. Jag går upp från stranden och går tillbaka till hotellet där frukosten väntar. Färska frukter färdigskalade på en stenskiva och en omelett där jag väljer att ha i lök och svamp, självklart steks den på beställning. Jag tvingas vänta i två minuter innan en omelett läggs på min tallrik perfekt gjord som ett litet paket. Det kan vara sämre, det kan man lugnt konstatera.

PS. I presentationen beskrev jag hur man får Axén upphetsad, men det tar vi en annan gång.

Tack för att ni finns och glöm inte att kolla in artikeln!
http://www.aftonbladet.se/a/4kxQa Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908