Filip Rogic klar för ÖSK

ÖSK har skrivit kontrakt med Filip Rogic, 23. Mittfältaren kommer närmast från AFC United där han varit kapten och en starkt bidragande orsak till klubbens allsvenska avancemang.

”Vi har följt Filip Rogics frammarsch i Superettan med stort intresse och det känns riktigt bra att han valt att komma till oss. Han är en stark karaktär och har trots sin unga ålder burit kaptensbindeln i AFC. Han är en duktig mittfältare i en spännande ålder och vi är övertygade om att han kommer ha fina år i ÖSK-tröjan”, säger sportchef Magnus Sköldmark.

Filip Rogic är född i Eskilstuna och har de tre senaste säsongerna spelat i AFC United. Han har varit en viktig kugge i deras lagbygge med 83 starter på 90 matcher. Totalt har han gjort 10 mål och 13 assist i AFC-tröjan.

”Jag gillar den fotboll och idé som ÖSK står för och det var det jag nappade på först. När jag träffade Alexander Axén fick jag en tydlig plan över hur de vill använda mig och det kändes väldigt bra direkt. ÖSK känns rätt för min utveckling och jag vill ta nästa steg här”, säger Filip Rogic.

”Filip är framförallt en innermittfältare, men han har många fina egenskaper och kan vara användbar även på andra positioner. En hårt arbetande tvåvägsmittfältare med fina fötter, den typen av egenskaper vi har letat efter. Han har ett stort fokus på att hela tiden utvecklas och vi ska jobba hårt med att hjälpa honom att fortsätta ta steg här i Örebro”, säger ÖSK:s tränare Alexander Axén.

Kontraktet är skrivet på tre år, till och med säsongen 2019.

Spelarfakta Filip Rogic
Ålder: 23 (1993-06-14)
Längd: 180 cm
Vikt: 77 kg
Position: Mittfältare
Moderklubb: Eskilstuna City FK

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908