"Flytten närmare Kubanerna blir ett rejält lyft"

ÖSK tar ett helt nytt grepp om familjeläktarn inför årets säsong. En av förändringarna är att läktarn flyttas närmare Kubanerna på Västra Stå för att öka stämningen. Vi ringde upp Jonas Arvidsson som var en av de första att köpa årskort till sin familj.

Hur kommer det sig att du hängde på låset?
– Jag fick info att familjeläktaren skulle byta sida och eftersom vi är tre familjer som går tillsammans så var det bara att hänga på låset så vi fick möjlighet att välja riktigt bra platser.

Familjeläktarn är flyttad närmare Kubanerna och Västra Stå i år. Vad tänker du om det?
– Det är riktigt bra, satt på sektion E förut och har saknat närheten till Kubanerna så det kommer bli ett klart lyft.

Vi har sagt att vi ska öka årskortsförsäljningen på familjeläktarn rejält i år. Hur ska vi lyckas med det och vad är viktigt för er familj för att ni ska trivas på matchdagen?
– Om man fortsätter med det arbete som man redan startat med att göra matchbesöket till en trevligare upplevelse med mer aktiviteter både innan matchen och i pausen så kommer det helt klart att bidra till att fler skaffar säsongskort. Att man sedan flyttar familjeläktaren till samma sida som Kubanerna tror jag också kommer göra att fler familjer väljer att köpa årskort, finns nog en hel del föräldrar som har avstått att ta med sina barn på matcherna mot vissa lag som kanske inte har den bästa läktarkulturen.

Hur blev ÖSK ditt lag?
– ÖSK har alltid varit mitt lag, föll sig rätt naturligt eftersom jag är uppväxt i stan. Har varit en flitigt besökare de senaste 20 åren och nästa säsong blir den 15:e med säsongskort.

Vad har du för starka minnen från säsongen?
– Att vara på plats uppe i Stockholm när Besara tystade Tele2 arena med ett kanonmål på övertid mot Hammarby, samt Mobergs sena segermål mot Elfsborg.

Om Axén kommer på oväntat besök på julafton, vad önskar du dig då?
– Skulle Axén komma på besök så får han gärna ta med sig signade kontrakt med RÅP och Astrit och såklart ett par vassa nyförvärv som kan spetsa truppen ytterligare.

Jonas Arvidsson med dottern Ida

Priser familjeläktaren:
Vuxen 1499 kr
Barn t.o.m. 17 år: 499 kr

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908