Kalle Holmberg till IFK Norrköping

ÖSK:s anfallare Kalle Holmberg köps loss av IFK Norrköping och presenteras på en presskonferens idag.

Efter sex år i ÖSK-tröjan är det dags för en ny utmaning för Kalle Holmberg. Kalle blev snabbt en omtyckt spelare bland ÖSK-fansen, mycket tack vare en uppoffrande spelstil och hårt arbete.

Totalt blev det 121 matcher i Allsvenskan och Superettan, varav 76 från start. På dessa matcher gjorde han 22 mål och 11 assist.

– Vi vill rikta ett stort tack till Kalle för hans tid i ÖSK. Han är en förebild i sitt sätt uppträda och det känns så klart lite speciellt när en spelare som varit i klubben så länge lämnar oss. Det här är den bästa lösningen för ÖSK och Kalles egna utveckling och vi önskar honom stort lycka till i framtiden, säger sportchef Magnus Sköldmark.

– Jag har haft fantastiskt fina i år i ÖSK, men har senaste tiden känt att det är dags för en ny utmaning. Jag tar med mig många fina minnen, inte minst när vi gick upp i Allsvenskan 2013. Efter sex år i klubben är det så klart många man vill tacka. Alla spelare, supportrar, Ivan och alla som finns i och runt klubben. Jag håller tummarna för att ÖSK fortsätter att gå bra i höst, det är alla supportrar värda, säger Kalle Holmberg

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908