Kubanernas uppladdning inför premiären

Inför den allsvenska premiären laddar Kubanerna upp på Harrys och det är högt tryck inför både uppladdningen och matchen. Vi ringde upp Kubanernas ordförande Konrad Sööder för att stämma av läget.

Hur ser det ut inför premiären?
– Vi har mycket att göra. Allt med ÖSK är något man gör ideellt för att det är så jävla roligt och de arbetstimmarna man lägger ner på ÖSK är inte samma som på ett vanligt jobb. Det känns väldigt spännande inför säsongen. Jag vaknar tidigt varje morgon, ibland lite svettig efter någon dröm om ett SM-guld. Det märks verkligen att det snart är dags för premiär, det känns i hela kroppen.

Högt tryck på uppladdningen?
– Harrys slår upp portarna klockan 13:00 och det är lite först till kvarn får mala för att antalet platser är begränsat. Just nu är det 400 personer som sagt att de ska komma, och då är inte deras kompisar som lär hänga på med i beräkningen. Det kommer att bli hur mycket folk som helst, vilket är otroligt kul. Jag kommer gå runt och hälsa på varenda människa som är där eftersom jag är ny ordförande i föreningen och verkligen vill lära känna våra medlemmar.

Hålltider?
– Dörrarna öppnas klockan 13:00. Simon Åström kommer förbi 13:30 för intervju, mest om säsongen i sin helhet men självklart även om premiären. Sedan har vi tre olika DJ:s som kommer köra skön bakgrundsmusik för att peppa igång stämningen. Vid 15:45 kommer två ÖSK-hjältar som jag ska intervjua. Där blir det snack om ÖSK nu och då. 16:15 tömmer vi stället och 16:30 blir det premiärmarsch med förhoppningsvis flera hundra i tåget.

Skönt att samlas igen?
– Det blir kul för alla att hälsa på varandra nu när man kanske inte träffats på ett halvår och för alla nya på Västra Stå. Alla som är nya får gärna gå runt och hälsa på alla oss. Ryck tag i mig och säg hej. Det primära med uppladdningen är att vi ska lära känna varandra för det är tillsammans som förening vi kan göra skillnad. Laget för jaget helt enkelt.

En sista hälsning till alla som funderar på att komma?
– Alla ska komma till vår uppladdning och känna sig välkommen, så länge man hejar på ÖSK givetvis. Jag ser gärna att man tar tag i min arm och presenterar sig för jag vill lära känna alla våra medlemmar och supportrar. Vi ses på söndag!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908