Hagges portugalblogg:
"Du glömde stänga av spisen"

Jag sitter och försöker komma på något positivt med att vara skadad. Något borde det ändå finnas? Det enda jag kan komma på är att man inte behöver åka på bortamatcher och lämna familjen ensamma i två dagar.

Man har mer tid till annat tänker jag först. Men det har man ju inte. Jag tränar minst lika mycket för det. Och så får man sjuklön på det. Orättvist!
Fan, det var ju positiva saker jag skulle ta fram. Jag ger upp, bättre att vara hel och frisk.

Vi har nu spelat två matcher här på lägret och har lyckats tagit oss till final. I den andra matchen ställde vi upp med ett ungt lag. Vi fick jobba stenhårt mot ett mycket namnkunnigare Århus. Århus matade inlägg på inlägg men framförallt så var min uppfattning att trion Brendan, Ekstrand Hamrén och Oscar gjorde riktigt bra insatser. Dock så fick Århus tillslut ett mål. Och det var från ett av alla dessa inlägg som de hela tiden slog.
0-1 räckte ändå till en final för tredje året i rad. Ska bli riktigt roligt att följa den.

När man värmer upp på bortamatcher får man höra en hel del kan jag säga. En sak jag inte förstår är varför de alltid tror att jag är prostituerad när vi spelar i Stockholm? När vi möter Djurgården är det inte så farligt men så fort vi spelar mot AIK eller Hammarby så är jag både tjock, flintskallig och framförallt prostituerad.

I höstas spelade vi mot ett Stockholmslag borta. Om det var mot AIK eller Hammarby är jag dock osäker på. Jag är på väg upp från bänken för att värma upp. Samtidigt som jag sneglar upp på läktaren så skriker en man "Haginge din jävla hora!" Mannen kanske är mellan 35 och 45 år. Bredvid honom sitter en kille runt 10 år. Jag får ögonkontakt med mannen och släpper inte den innan han gör det. Jag blev inte ledsen eller tar åt mig alls men just att han sitter bredvid en ung kille och skriker så, det gör att jag undrar vad det är för fel på honom. Är det hans son? Eller har de bara råkat hamna bredvid varandra? Det ser ut som han skäms lite men kanske är det bara jag som hoppas att det är så. Under de kanske tio minuter jag värmer upp så får jag höra just att jag är tjock, ful, prostituerad och flintskallig.
Okey, jag har väl ingen jättekalufs direkt. Där har de faktiskt en poäng. Hade jag kört regain från 20 års ålder kanske jag kunnat se ut som en ung Nick Carter. Eller kanske som Boy Machine-Jens. Wow, det vore något. Det måste vara det enda som skiljer mig från David Beckham runt 98-99 där någonstans. Vi har båda den magiska högerfoten, vi har båda den magiska lönen. Men jag har fan inte frisyren.

Nick Carter

David Beckham

Jens från Boy Machine


Men allvarligt nu, var är fantasin? Skulle vara roligt med något annat, något nytt! Kanske ett "du glömde stänga av spisen Haginge!"
Va? Vilken spis? Hemma? Nä den stängde jag ju av. Eller?
Okey, kanske inte det bästa exemplet men ge mig lite nytänkande och lite kreativitet. Något annat än det fulare ordet av prostituerad vore skoj. Inte för att jag tar åt mig alls. Men lite förnyelse är väl inte fel? Det önskar jag mig av alla på läktarna 2016.

För övrigt var detta min sista blogg. Jag tackar för era fina ord och för att ni har ägnat lite av eran tid till att läsa lite vad jag har för tankar och synpunkter. Ha en trevlig dag och så syns vi på Behrn senare i år!

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908