Adam Bark till ÖSK

Foto: eyravallen.se

Nu är det klart att Örebrotalangen Adam Bark representerar ÖSK under kommande säsonger. Adam kommer från spel i Sturehov och var med och mötte ÖSK i distriktscupfinalen tidigare i år.

Foto: svenskfotboll.se

ÖSK har i veckan gjort klart med talangen Adam Bark.

– Adam är en spelare som många klubbar varit intresserade av utifrån hans prestationer på bland annat elitpojklägret. Adam har spelat med Sturehovs A-lag under hösten. Vi är oerhört glada att Adam valt ÖSK och han kommer till en början ha sin bas i U17-verksamheten, säger Björn Cervin.

Adam som har huserat mest på Sturehovs vänsterkant debuterade med A-laget tidigare i år. Då gjorde han ett mål och en assist när laget vann med 2-0.

– Adam är en teknisk spelare med bra spelförståelse. Han är snabb och bra på att utmana en mot en och har ett riktigt bra skott. Han är en mycket spännande offensiv poängspelare, säger Björn Cervin.

Första matchen för Adam blir redan imorgon torsdag då Ligacupen drar igång för ÖSK U17.

– Det är såklart jättekul att komma till ÖSK, det känns som nästa steg i min karriär. Jag känner de flesta i U17-laget och ser fram emot att komma igång, säger Adam.

Adam fanns med i Sturehov då man tidigare i år mötte ÖSK i distriktscupfinalen på Behrn Arena.

– Det var riktigt roligt att få spela mot de bästa även om jag inte fick ha bollen lika mycket som jag är van vid (skratt), avslutar Adam.

Adam Bark

Position: Ytter / Forward
Ålder: 15 år
Tidigare klubbar: Rynninge IK, Latorp, Karlslunds IF, ÖSK.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908