Ahmed Yasin fick 90 minuter mot Japan

På torsdagen spelade Irak landkamp mot Japan. Matchen slutade med en 4-0 seger för Japan. ÖSK Fotbolls Ahmed Yasin fanns med från start och spelade hela matchen.

Vi tog ett kort snack med Ahmed Yasin efter matchen.

– Det är alltid grymt att spela mot Japan borta, 72000 i publiken och en riktigt bra stämning. Min andra gång jag är här och spelar så det var kul om man bortser från resultatet, säger Ahmed Yasin.

Vad säger du om din egen insats?
– Min insats var bra, en av dom bättre i laget, det var jag som skapade våra lägen framåt och vågade hålla i bollen. Jag tycker även att jag var bra i de fasta situationer som vi hade. Jag började till höger och efter ca 10 min bytte jag till vänster kant och fortsatte där resten av matchen.

Vad säger du om motståndet?
– Japan som motståndare, vad säger man, känns som att vi spelar mot 22 spelare. Dom är överallt och är väldigt skickliga med bollen och vet hur man skapar ytor för varann. Lite Barcelona varning faktiskt. Dom är extremt duktiga på att vårda bollen och det visar väl bollinnehavet. Vi fick inte låna så mycket boll.

Vad betyder det för dig att få komma iväg och spela med landslaget?
– Såklart jag tar med mig erfarenheten från dom här stora matcherna och jag kommer tillbaka med bra självförtroende. Det är otroligt roligt att få spela mot världsstjärnor som i vanliga fall spelar i de stora lagen och ligorna i Europa. Att få representera sitt land är de bästa som finns.

Ahmed Yasin beger sig nu hem till Örebro för några dagars semester innan det är dags att ladda för Allsvenskan igen.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908