U21: Seger med 3-2 mot Rynninge (Uppdaterad)

ÖSK tog revansch på Rynninge och vann kvällens U21-match med 3-2. Målen gjordes av Jonathan Lundberg, Anton Westerlund och Christoffer Wiktorsson.

Lite allmänna känslor efter matchen, Axel?
– Det var en nyttig match för oss att spela. Vi har en del spelare som inte fått så mycket speltid under försäsongen. Sen är det alltid nyttigt för våra yngre spelare att få möta seniormotstånd. Rynninge är att stabilt division 2-lag, så jag tycker att det var en bra match att få, sett ur det perspektivet.

Hur såg det ut på planen?
– I första halvlek spelar vi ett bra försvarsspel och är vassa i våra omställningar. Jag är ganska nöjd med första halvlek och vi går till pausvila med ledning 2-1. Ju längre andra halvlek lider, desto bättre blir Rynninge och vi får jobba rätt hårt, speciellt på slutet, för att freda vårt mål. Det är också en viktig process för våra spelare att lära sig. Summa summarum en okej match med några bra och några mindre bra individuella prestationer. Viktor Franssila och Jonathan Lundberg tycker jag stack ut på ett positivt sätt, säger Axel Kjäll.

Mål ÖSK:
1-0 18' Jonathan Lundberg
2-1 27' Anton Westerlund
3-1 73' Christoffer Wiktorsson

Startelvan:
Kalle Westdahl
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Micha Yanez
Carl Ekstrand Hamrén
Viktor Franssila
Christoffer Wiktorsson
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Felix Möller
Anton Westerlund
Mirza Turan
Sebastian Ring
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Christer Lipovac
Jonathan Lundberg

Ersättare:
Micke Loön
Viktor Walldén
Albin Ödberg

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908