Urban Juneholm slutar efter elva år i Sportklubben

ÖSK:s naprapat Urban Juneholm väljer att sluta efter elva år i Sportklubben. Han har bl a annat varit ansvarig Fysio och samordnare/koordinator för arbetet inom det medicinska teamet i A-laget sedan 2004.

Han har under sin tid i klubben hunnit med att arbeta tillsammans med inte mindre än 11 st olika huvudtränare och assisterande tränare samt ett hundratal olika spelare. Urban har varit en aktiv part i klubbens framgångsrika skadeförebyggande arbete och bidragit till att klubben kunnat hålla många spelare hela och fria från skador samt hjälpt de skadade att snabbt kunna återgå till fotbollspel igen efter sin rehabilitering.

– Det har varit 11 fantastiskt roliga år. Jag har haft förmånen att arbeta tillsammans med väldigt målmedvetna, intresserade och kunniga människor som jag lärt mig mycket av.

– Höjdpunkter genom åren är naturligtvis båda gångerna vi tog oss tillbaka till Allsvenskan, Europe League spelet 2011 och tredjeplatsen i Allsvenskan 2010. Men framför allt är det många roliga minnen från det dagliga arbetet med spelarna på Behrn Arena, under träningsläger och på matcher som jag bär med mig under resten av mitt liv, säger Urban Juneholm.

Vad ska du göra nu?
– Allting har sin tid och jag känner att det nu är dags för mig att gå vidare mot nya utmaningar. Jag kommer först och främst att jobba med att utveckla mitt och min fru´s gemensamma bolag Contactvis AB som bl a arbetar med att minska fysisk och psykisk ohälsa, både på individ och gruppnivå. Vi har även en del företagshälsovård, professionell handledning, utbildning och föreläsningar på agendan samt naturligtvis även idrottsskadebehandling och rehabilitering.

Vad kommer du att sakna mest?
– Oj, det är mycket! Jag kommer sakna alla arbetskamraterna i ledarstaben, spelarna och att uppleva pulsen i samband med matcherna samt glädjen när vi lyckats med att uppnå mål som vi kämpat tillsammans med under en längre tid, samt förstås alla segersånger i omklädningsrummet!

Kommer du fortsätta på något sätt i klubben?
– ÖSK kommer alltid att ligga mig varmt om hjärtat och jag kommer att fortsätta hjälpa till i klubben som extern konsult vid behov och finnas med i ett medicinskt råd tillsammans med de övriga i det medicinska teamet.

– Jag vill också passa på att tacka medarbetarna i det medicinska teamet, övriga ledare, tränare, spelare, kanslipersonal, styrelse och ideellt arbetande ÖSK-vänner för de här åren. Jag önskar klubben all lycka och framgång i framtiden, avslutar Urban Juneholm.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908