Kommentarer efter U21-matchen

Förstora bilden

Vi stämde av läget med Axel Kjäll och Erik Moberg efter kvällens U21-match. Här är deras reflektioner.

Axel om matchen:
– En bra första halvlek och ett fint mål av Crespo. Vi hade några fina intentioner – stolpskottet från DG och bra djupledsspel. Första halvlek är jag nöjd med. I andra halvlek är Norrköping bättre än oss. De gör mål på en frispark och efter det är det Ludde som håller oss kvar i matchen genom ett flertal fina räddningar.
– Det vi gör bra i första halvlek är att vi varierar vårt passningsspel; lite framför och bakom deras backlinje. I andra halvlek blir vi väldigt "låga" och får inte igång något riktigt djupledsspel.

Axel om provspelaren Gustavo Villalobos:
– Gustavo har spelat ett halvår i division 2-laget Ånge och vi har fått bra rekommendationer på honom. Det är spännande med utländska spelare som varit i Sverige ett tag och acklimatiserat sig. Jag tycker att han visade upp en bra passningsfot, hade fin touch och det verkar vara en bra kille. Sen är det en del saker i presspel och positionsspel som är svårt att komma in i när man bara spelar en halvlek, men han har några spännande individuella kvaliteteter och då främst en fin passningsfot.

Axel om Erik Mobergs comeback:
– Roligt så klart, alltid skönt att få tillbaka skadade spelare och bra att han fick göra 90 minuter. Jag tycker han gör det helt okej och han ställdes mot ett bra Norrköping och fick jobba rätt så intensivt. Precis det som behövdes. De har en eller två duktiga forwards som satte han och Carl (Ekstrand Hamrén) i hårt arbete. Det var bra att han fick spela den här typen av match.

Erik Moberg om matchen:
– För egen del var det kul att spela match igen, det var ju ett tag sen sist. Det har blivit mycket rehab och träning sista tiden. Vi gör en okej första halvlek men blir tillbakatryckta i andra och kommer inte upp i nivå. Samtidigt som Norrköping var bra och tryckte tillbaka oss. Vi slarvar lite när vi väl har bollen, men 1-1 står sig i alla fall. Ludde gör några riktigt fina räddningar i andra halvlek.
– I vissa situationer känner man lite avsaknad av tajming men det kommer att komma ju mer jag får spela och träna. Det är klart att det kändes lite i foten, men det är bara att bita ihop.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908