"ÖSK har gett mig mycket"

Förstora bilden

Idag blev det klart att Emil Berger lämnar ÖSK efter tre år för spel i Kongsvinger som för tillfället huserar i den norska andradivisionen. Vi tog ett snack med Emil om tiden i Örebro och ÖSK.

- Det är såklart blandade känslor. Jag har trivts jättebra i Örebro och ÖSK har gett mig mycket. Så det är klart att det är med lite sorg jag lämnar men jag ser fram emot att få komma iväg och få en ny utmaning och nya möjligheter att utvecklas som fotbollsspelare.

Hur mycket har du hunnit prata med Kongsvinger och vad vet du om laget?
- Jag har varit där en gång och träffat alla, jag fick ett bra intryck. Det verkar vara en professionell klubb som satsar för att gå upp igen.

Med tanke på ditt intresse för fiske. Hur ser möjligheterna ut där?
- Glomman, tror jag den heter, går rakt genom byn där. Där ska det finnas öring, det blir fint.

Om du ska ta med dig nåt minne från Örebro och din tid i ÖSK?
- Att få vara med och spela i Allsvenskan, även fast det inte var det bästa året för Örebro. Sen var det självklart väldigt roligt att få vara med och fira nu när vi gick upp igen. Jag gjorde bara två matcher på våren förra året, men dom vann vi, så jag var hundraprocentig i alla fall. (skratt)

Har du någon hälsning till alla ÖSKare?
- Jag vill tacka för allt och jag har haft en väldigt bra tid här. De har gett mig mycket glädje och jag hoppas att vi ses igen.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908