VD:n vid pennan

Förstora bilden

Veckan har skiftat oerhört, vilket självklart bara är stimulerande. Samtidigt som vårt pågående varumärkesarbete så ser vi speciellt över PR-området, där val och inriktningar diskuteras och prioriteras.

Extra glad blev jag personligen denna gång vi var inne hos Strateg, vår marknadsbyrå. Jag erhöll en graverad prisbuckla som vandringspris från höstens Strateg Open i golf, som jag då lyckades vinna. Man blir som ett litet barn med godispåse, barnsligt javisst, men ett härligt inslag i vardagen.

Våra interna processer med medarbetar- samt styrelseundersökning via vår samarbetspartner Lindström & Schagerström har tagit fart med två uppstartsmöten under onsdagseftermiddagen. Bra att vi kunde samlas alla och få gemensam utgångspunkt för arbetet som via individuella samtal ska leda fram till konstruktiva åtgärdsplaner för vår utveckling.

Vi har fortsatt med detaljarbetet tillsammans med O'Learys för de matcher som sänds på Eurosport från Atlantic Cup i nästnästa vecka. Mer om detta informeras givetvis framförallt via vår och O'Learys hemsida, så håll ögonen öppna.

En hel del tid ägnas åt organiseringen av den sportsliga verksamheten framåt. Vår ambition är hög och det är av vikt att dessa processer leder till bästa möjliga klimat för utveckling.

Privat gick vårt flyttlass under fredagen ca 400m fågelvägen från Behrn Arena till området mot Gustavsviks golfbana. Kort flytt, men det innebar ändå samma upplägg med ned- och uppackning och andra diverse bestyr som tar tid och energi. Nu kommer givetvis resultatet bli bra så småningom, även fast det i nuläget är kartonger och annat ”bråte” över hela lägenheten.

Vår egen målis Oscar gjorde sin matchningsdebut för A-landslaget i träningsmatchen mot Island i veckan. 0 isläppta mål under den halvlek han fick stå, härligt Oscar och ett stort grattis till den felfria debuten.

Träningsmatchen mot Brage under söndagen bjöd på 1-0 vinst i 4 graders kyla. Två laguppställningar spelade varsin halvlek inför drygt 500 på läktaren. Ja, inte så effektivt framåt sett till spelövertag och målchanser, men nu är säsongen igång och det känns helt underbart.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908