Ahmed Yasin förlänger med ÖSK Fotboll

Förstora bilden

ÖSK Fotboll och Ahmed Yasin är överens om en förlängning till och med 2015.

Ahmed Yasin har en riktigt bra säsong bakom sig med 29 matcher i Superettan och spel i irakiska landslaget. Ahmed gjorde under säsongen 2013 sex mål och sex assist i Superettan.

- Vi har arbetat med en förlängning av Ahmeds avtal sedan i höstas och är oerhört nöjda att vi idag kan presentera detta för alla ÖSK-supportrar, säger Magnus Sköldmark.

– Vi är jättenöjda med att han trivs med oss för vi trivs verkligen med honom. Ahmed är en jättespännande spelare som har många kvalitéer och han hela tiden tränat bra och haft rätt inställning och attityd och en vilja att komma till jobbet varje dag och göra bra ifrån sig. Han har under året gjort både mål och assist, det är en viktig spelare för oss. Det ska bli jättespännande att jobba vidare tillsammans, säger Per-Ola Ljung.

Ahmed Yasin kom till ÖSK 2011 från BK Forward och har under sin tid i ÖSK gjort 29 matcher i Superettan (2013) och 17 matcher i Allsvenskan (2011-2012).

– Jag trivs väldigt bra i ÖSK och Örebro med både familje, vänner och lagkamraterna. Det här var inget svårt val för mig. Jag ser fram emot 2014 och att få spela i Allsvenskan igen, säger Ahmed Yasin.


ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908