VD:n vid pennan

Förstora bilden

Upp tidigt måndag morgon och iväg med tåg mot Östersund med vår marknadsansvarige Eva samt Leif och Hans på vår reklambyrå Strateg.

Syftet med resan, genom delar av vårt avlånga land, var att fortsätta en sedan tidigare påbörjad framtidsprocess för vår varumärkesplattform. Det blev ett mycket kreativt och idérikt möte som delades upp i 3 perioder om ca 2,5 timmar vardera, då tågbytena blev naturliga pauser (Gävle och Sundsvall). Självklart utgjorde resmålet en belöning i bortamatchmötet mot Östersund på Jämtkraft Arena. En trevlig, enkel och välkomnande arena inte så långt ifrån järnvägsstationen.

Trots att vi gav hals och hejade allt var vi förmådde på läktaren (vårt bidrag på plats) var vi bara nära en viktig seger. Vi fick konstarera liksom alla andra att 1-1 ändå var ett relativt rättvist slutresultat. Att Sundsvall, som ligger tätt bakom oss i tabellen, också kryssar i matcherna balanserar våra missade trepoängare under senare omgångar. Självklart gäller det att vi ser till vår egen prestation och förmåga att via egen kraft vinna matcherna och inte förlita oss på de andra lagens tillkortakommanden.

4 matcher kvar och vi har allt i egna händer, på Allsvensk plats, 2:a i tabellen. I nästa omgång, ikväll, möter vi Landskrona BoIS på hemmaplan samtidigt som Sundsvall tar emot serieledande Falkenberg. Förhoppningsvis vinner vi och förbättrar våra möjligheter i slutspurten.

Hemfärden i sovvagn med avgång 22:45 från Östersunds station var inte lika angenäm – sov inte många minuter och jag var inte ensam om det. Sist jag sov på tåg var jag 14 år och var på fjällresa med min far. Inte för att jag minns hur bra eller dåligt jag då sov, men jag minns att sovkupéerna i stort sätt såg identiska ut. Tiden hade definitivt stått still i detta avseende.

Veckan i övrigt inbegrep bl.a klarhet i nytt spännande samarbete med Friskis&Svettis i Örebro, förberedelser för vårt deltagande på Promotionbåten 2013 där jag och Ilir Berisha deltar, en del uppföljningsdialoger i poliskostnadsfrågan och förberedelser inför ett stort internt utvecklingsarbete tillsammans med Lindström & Schagerström med medarbetar- och styrelseundersökning som centrala utgångspunkter.

Fredagskvällen gick i festens tecken då jag och min sambo Git var inbjudna som gäster till Svarta Handens 70-årsjubileum. En förening med många hängivna ÖSK:are som gemensamt med sina respektive njöt av god mat, utlottningar, utmärkelser och komik i kubik.

Gör som vi andra ÖSK:are i slutspurten: ge energi åt laget på plats, på Behrn Arena ikväll!

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908