U21: Imponerande seger mot AIK

Förstora bilden

ÖSK tog revansch på AIK i gårdagens U21-match. ÖSK vann med 3-1 efter mål av Lukman Murad, Martin Springfeldt och August Viklund.

Vi tog ett snack med lagledaren Fredrik "Honken" Holmquist efter matchen.

Hur var matchen?
- Vi gör en stabil insats med bra försvarsspel över hela banan, står rätt. AIK har mycket boll under matchen, men det är främst på egen planhalva och jag tycker inte riktigt att de omsätter innehavet till några vassa målchanser.

Ni gör 1-0 i mitten av första, berätta.
-Lukman Murad, som gör en bra match idag, gör målet. Jag upplevde att vi hade en aning för stor respekt för AIK i början av matchen, men efter målet släpper anspänningen och vi spelar tryggare och bättre. Självförtroendet lossnar.

Du nämner försvarsspelet som en nyckel idag.
- Ja, i och med att AIK har mycket boll gäller det för oss att hitta rätt i positionsspelet, stänga ytor och försvåra uppspelen för AIK, det gör vi riktigt bra idag. Vårt mittbackspar Anton Westerlund och Oskar Fardelin är duktiga matchen igenom.

Några andra du vill lyfta fram från matchen?

- Lukman nämnde jag tidigare, han är duktig idag. Filip Albertssons andra halvlek är också riktigt bra. När han är fokuserad och gör det vi pratar om är han en stor tillgång för laget.

Startelvan (4-4-2)
Filip Rinne
Hugo Eriksson - Anton Westerlund - Oskar Fardelin - Philip Holmer.
Max Lindborg - Jonathan Lundberg - Filip Albertsson - Lukman Murad
August Viklund - Simon Glännestrand

Målen:
25'. 1-0 Lukman Murad (Anton Westerlund)
55'. 1-1
60'. 2-1 August Viklund (Filip Albertsson)
72'. 3-1 Martin Springfeldt (Filip Albertsson)

Nästa match spelas 8 oktober borta med serieledande Assyriska. Assyriska besegrade Degerfors med hela 5-0 i gårdagens match. Någon tid för matchen är ännu inte spikad.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908