VD:n vid pennan

Förstora bilden

Underbar början och avslutning på arbetsveckan. Jag var lite orolig innan bortamötet i måndags mot Landskrona BOIS, det får medges.

Under mitt första besök på Landskrona IP hamnade vi snett bakom ett par män som kontinuerligt kommenterade både matchutvecklingen samt sidospår för bägge lagen på planen. Nåväl, mycket av det som sades gladde mina öron. De berömde ÖSK trots att de var Landskronafans ut i fingerspetsarna. Efter hemmaledning med 1-0 triumferade de åt möjligheten, men insåg efterhand det oundvikliga i nederlaget. 1-2, som var relativt rättvist sett till hela matchen.

Vi såg alla fram emot hemmamötet på Behrn Arena mot Örgryte IS. Trots oro i väder och trots att matchen sändes i TV4 Sport så tycker jag det är oerhört synd att inte fler Örebroare gav sig möjligheten att tillsammans med familj och vänner se vårt lag tålmodigt och framgångsrikt, via vinst med 2-0 tangera ÖSK Fotbolls bästa säsongsstart avseende hemmamatcher med vinst, nu 7 i rad.

Kul att se tillresta ungdomslag på läktaren från hela länet. Örebro Läns Fotbollsförbund firar 75 år i år och hade en aktivitet under kvällen som självklart avslutades med match på Behrn Arena.

Styrelsemöte under veckan med bolaget fokuserades på sportslig utvärdering av våren så här långt jämte självklar uppföljning av det ekonomiska läget och prognosen för helåret. Vi kan inte utesluta en viss oro för de låga publiksifforna som inte bara påverkar det givna och välbehövda engagemanget på läktaren utan även det ekonomiska. Vi hoppas och antar att suget att besöka Behrn Arena stiger i takt med vår fortsatta framgång. Passa på att vara på arenan i nästa hemmamöte mot Ljungskile och heja fram laget till den historiska 8:e raka hemmamatchen med vinst sen säsongsstart.

Team ÖSK lunch i mitten av veckan inspirerade våra partners med Axéns tankegångar om nuläge & framtid samtidigt som jag berättade om Föreningen Svensk Elitfotbolls (SEF) huvudfrågor i dagsläget.

Efter att varvat ovan schema med diverse kundträffar och leverantörsmöten avslutades veckan med några rundor trevlig golf på Lanna Lodge, då sonen Lucas, en ännu större golffantast än undertecknad kom på besök. Att jag sedan fick stryk bägge rundorna får man ta, det kommer en semester i juli, då tar jag min revansch.

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908