Albert Bunjaki går vidare till nya utmaningar

Förstora bilden

Albert har i samband med ÖSK Fotbolls omorganisation meddelat att han går vidare inom elitfotbollen och nya utmaningar utanför ÖSK.

– Albert har haft en relativt kort och händelsesrik tid i ÖSK Fotboll, där han till en början gjorde ett oerhört bra arbete i U21-verksamheten för att sedan under ledning av Per-Ola ingå som assisterande tränare i A-lagsverksamheten. Albert har fungerat som ett bra stöd för våra utländska spelare, hans trygga och sociala ledarskap har varit en viktig ingrediens för att stimulera och motivera spelartruppen under tuffa förhållanden. Han var även drivande i att få igång den viktiga integreringen mellan våra U21-spelare och A-truppen, säger Lennart Sjögren.

Albert, hur skulle du sammanfatta tiden i ÖSK?

– Första delen jobbade jag med U21-verksamheten och jag är stolt över det jobb jag gjorde där. Speciellt glad att vi fick till en integrerad träning för U21- och A-truppen. Under juni månad fick jag en förfrågan att bli assisterande tränare till Per-Ola Ljung och i det läget som klubben befann sig i var det självklart för mig att tacka ja. Jag ville verkligen ställa upp och hjälpa till så mycket jag kunde. Det har varit en tuff och spännande tid på olika sätt och jag är glad att jag fick vara en del av det.

Vad händer härnäst?

– Det blir elitverksamhet för mig i framtiden också, men på vilket sätt får vi se. Jag är enormt glad över att jag fått vara en del av ÖSK. Jag har fått vänner för livet och jag vill tacka alla runt omkring klubben. Speciellt ledarna och spelarna som varit oerhört professionella trots den svåra tiden. Det finns en bra framtid för ÖSK. Våra vägar kommer säkerligen mötas i framtiden på olika sätt och det blir säkert en del kafferep när jag har vägarna förbi Örebro.

Vi på ÖSK Fotboll önskar Albert all lycka till i framtiden. Vi har uppskattat hans engagemang och hoppas att hans erfarenheter från ÖSK Fotboll kommer till användning i framtiden.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908