VD:n vid pennan

Förstora bilden

Säsongen är över, vi avslutar på ett sätt som ger goda förhoppningar inför 2013 års säsong i Superettan. Spelarna, laget och ledarna har de avslutande matcherna, trots att degraderingen varit klar, visat oerhört fina karaktärer i sitt agerande.

Dessa fina karaktärer fick MFF känna på under sen torsdagskväll den gångna veckan. På plats på Swedbank stadion i Malmö var det en mycket förväntansfull stämning bland de drygt 17 000 på läktaren när matchen startade. Dryga 95 spelade minuter senare är besvikelsen och frustrationen ett faktum bland MFF fansen när resultattavlan visar på 1-1 och 2 tappade poäng i jakten på SM-guldet.

   Man kan ärligt säga att jag kände mig aningen ensam och lite utsatt när jag for upp från stolen vid vårt reduceringsmål och visade ärlig glädje där jag satt bakom horder av MFF:are.

Skönt att vi summerar de fyra avslutade matcherna med två bortamatcher utan förlust, mot de senaste två säsongernas svenska mästare, samt vinst i de två sista hemmamatcherna. Dels mot det inför säsongen upphaussade ”real Göteborg” och dels mot GAIS, som förvisso blev jumbo i årets Allsvenska, men som så sent som i fjol slutade femma.

I övrigt har veckan framförallt varit inriktad på marknadsarbete med direktkontakter och möten med våra partners inför 2013. Men även förberedande arbete för våra framtida matchevenemang via uppstart av publikgruppsmöte. Där har ett engagerat urval av publik & supporters gett sina åsikter/bidrag till vår evenemangsorganisation i vad som kan göra arrangemangen än attraktivare från 2013.

Vi har vidare igångsatt en utvärdering av den sportsliga verksamheten, vilket kommer följas upp under närmaste tiden.

Dessutom förbereds det ekonomiska avslutet av 2012, via bokslutsarbete likväl som den ekonomiska inriktningen för nästkommande år i budgetarbetet.

Med andra ord, vi har att göra – energi och vilja saknas inte, snarare tvärtom. Oerhört engagerade och revanschlystna medarbetare jämte en omgivning som i nuläget ger viktig energi och näring till vårt arbete är avgjort de viktigaste ingredienserna för det utmanande arbete vi nu har framför oss – att lägga grunden för en långsiktig och framgångsrik utveckling.

Jan Karlsson

vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908