Peo tackar sina spelare efter 4-0 segern mot GAIS

Förstora bilden

ÖSK besgerade GAIS i den sista omgången av Allsvenskan 2012. Slutsiffrorna skrevs till 4-0. Per-Ola Ljung var imponerad av spelarnas uppträdande och mentalitet på presskonferensen efter matchen.

-  Imponerande uppträdande och vinnande mentalitet samt rätt val i många situationer gav utdelning idag. Vi kan gå rakryggade efter vår säsong och det känns väldigt positivt med vår publik som har en framtidstro, säger en mycket glad och tacksam Peo Ljung på presskonferensen

-  Första halvlek var "hell" idag, mina spelare var håglösa och dåliga samt saknade den rätta viljan. I pausen pratade vi mycket om inställningen och vi var lite bättre efter pausen. Men 19-2 i avslut säger väl allt, och med tanke på alla 350 tillresta supportrarna var detta allt för dåligt, säger en deppad Benjamin Westman tränare i GAIS

Peo har rannsakat sin egen insats som tränare och säger:

- Att det tog lite för lång tid innan jag kom på vilket vis vi skulle jobba med spelarna. Jag borde ha kommit på detta lite tidigare, så vi tappade nog några veckor

Enligt min mening har Peo gjort ett väldigt bra jobb och avslutningen på säsongen har varit väldigt bra och idag tog spelarna tag i taktpinnen från första sekunden,och vi fick se tre fina mål samt ett bra passningsspel  före pausen. Efter pausen var det lite lägre tempo och GAIS kom in i matchen lite mera.

Om jag kikar in på Formtabellen och de 4 sista omgångar så är det roligt med ÖSK ögon:

- Norrköping toppar med 12 poäng (10-2) och ÖSK kommer 2:a med 8 poäng (7-2). Guldlaget Elfsborg hamnar på 5:e plats med 7 poäng (7-5) och sist hamnar GAIS med noll poäng!

Nu får vi börja längta till seriestarten i april och spel i Superettan, med många nya spännande motståndare från små och stora städer/orter från norr till söder.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908