Peo nöjd med 1-0 vinsten mot IFK

Förstora bilden

ÖSK besegrade IFK Göteborg i årets näst sista hemmamatch. På presskonferensen berättade Per-Ola Ljung att han var nöjd med spelet och grabbarnas insats.

- Jag är mycket besviken att vi inte lyckades få med oss några poäng och jag visste redan innan att det blir en svår match. ÖSK hade ett bra spel med bra fart och många djupledsbollar där vi tappade bort oss ibland. Spelet böljade och vi skapade för få farliga chanser, säger en dämpad Mikael Stahre, IFK Göteborgs tränare.

Peo utvecklar sin syn på matchen:

- Vi startade riktigt bra och spelet fungerade i första delen av första halvlek. Vi kom åt det som vi hade tänkt oss. Andra delen innan pausen är jag inte riktigt nöjd med och vi sjönk ner med vårt spel och lämnade över initiativet till IFK. Efter pausen böljade spelet mera och sammantaget är jag i stort sätt nöjd med vårt spel och grabbarnas insats samt att vi fick en vinst.

Peo fick även en fråga om det snabba bytet av Christoffer Wiktorsson.

- Han har varit lite sjuk under veckan och vi bestämde först igår att han skulle starta och köra så länge det kändes ok. Nu blev det bara 34 minuter och det var synd eftersom han var den naturliga och det bästa alternativet på mittbacksplatsen. Vi hade bestämt att Patrik Anttonen skulle hoppa in på den platsen vid ett byte och Patrik Haginge skulle ta backplatsen för att skapa bra balans i laget.

IFK Göteborgs till resta fans var mycket besvikna efter förlusten och IFK:s insats, både Mikael Stahre och Tobias Hysén stod kvar länge och pratade med de besvikna  fansen

- Våra supportrar var mycket besvikna och vi går alltid och tackar dem efter matchen på bortplan. Idag var det extra tungt och de hade rest långt och hade förväntat sig mycket bättre spel av oss, avlutade Mikael Stahre dagens presskonferens.

För min egen del på ett mycket kylslaget Behrn Arena upplevde jag periodvis ett småtrevligt offensivt spel med ÖSK ögon. Och det ser hoppfullt ut inför årets sista match  som spelas om en vecka hemma mot GAIS samt det kommande spelet i Superettan nästa år.

Peo och det andra ledarna driver på laget med 100 procent fokus under matcherna och lämnar inget åt slumpen. Detta har ju givit ett positivt resultat och samtidigt matchas många av de unga lovande spelarna som förväntas bli en del av nästa års trupp och det är ett bevis på att ÖSK är på rätt väg in i framtiden.  

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908