Förlust för U21 mot Gefle

Förstora bilden

ÖSK U21 begav sig igår till Strömvallen för möte med Gefle. Det blev en tung förlust för Peder Ståhl och hans grabbar som fick vända hem med en 7-0 förlust i bagaget.

- Det blev en rätt konstig match där Gefle får ett tidigt ledningsmål och vi hamnar ur våra positioner och tar några felbeslut vilket gör att dom får lite enkla mål och sedan rinner det tyvärr iväg. Så kan det ju bli ibland i fotboll, vi skapade en del chanser vi med men lyckades inte få dit bollen, säger Peder Ståhl.

Finns det något positivt man kan ta med sig från en sådan förlust?

- Ja, man vet ju om att det finns saker att jobba med nu. Jag tycker att siffrorna blir alldeles för stora egentligen. Det är inte fullt så illa som det kan låta. Tyvärr så kan matchbilden bli sådan ibland. Hade vi varit lite mer effektiva och satt någon av våra chanser i början så hade det blivit en helt annan matchbild.

- Det är ingen stor grej tycker jag. Ibland vinner man och ibland vinner man inte. Vi kommer att jobba på som vanligt och de unga killarna som kommer från U21 har mycket kvar att lära i sin fotbollskarriär. Det är match för A-laget på söndag mot Helsingborg och U21-match mot Hammarby på tisdag, det är bara att gnugga på.

Fanns det några spelare som utmärkte sig positivt i matchen?

- Jag tycker att Boris Lumbana gör en godkänd insats på mitten.

Strax efter halvtidsvilan så byttes Simon Leonidsson och Miralem Malic ut och in kom Martin Springfeldt och August Viklund.

- Det är två unga grabbar som är födda -95 och -96 och de gör bra inhopp tycker jag.

Lite senare går även Filip Albertson ut och in kommer Haris Karahmet.

I den sista matchen i B-slutspelet så ställs ÖSK mot Hammarby som hittills är obesegrade. Matchen spelas tisdag 23 oktober på Behrn Arena.

- Det blir en bra värdemätare i att försöka lugga dom på poäng. Man vet ju aldrig vad lagen kommer med för lag. Det kan variera rätt mycket hur mycket A kontra U-spelare lagen ställer upp med.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908