Kevin Walker tillbaka på Behrn Arena

Förstora bilden

För Kevin Walker är matchen mot ÖSK lite speciell. Dels spelade han flera säsonger i ÖSK och när Sundsvall nu gästar Örebro finns familjen på plats.

- Ja, så är det. Broder Robert, pappa Patrick och mamma finns alla på Behrn Arenas läktare. Det blir en rolig match. Mycket står på spel. Kan vi få ett tidigt mål så tror jag på en bra chans.

Kevin var en ung talang i ÖSK.  Han försvann till AIK i samband med att pappa Patrick fick lämna tränaruppdraget under 2007. Kevin har sedan dess hunnit representera även Väsby och Assyriska.  Han drabbades också av ett tungt avbrott i karriären då han åkte på en blodförgiftning och var borta från spel en längre tid. Men allt det där är historia nu.

- Jag fick ändå en bra utveckling i AIK. Sedan har jag fått mycket speltid och förtroende i Sundsvall av Sören Åkeby.

Kevin beskrivs som en kvick, teknisk och målfarlig mittfältare. Han har dessutom ett bra skott och fick lägga en hel del frisparkar i bra läge när han spelade i AIK

Sundsvall ligger för närvarande på kvalplats. Detta sedan man förlorat många matcher på slutet. Formbarometern är sämre än hos ÖSK.  Faktum är att man bara tagit två poäng på de sex senaste matcherna. Gefle har passerat och även Syrianska.  Kevin låter dock inte speciellt oroad trots den utsatta tabellpositionen.

- Vi har spelat bra men har haft marginalerna och domsluten mot oss. Vi ledde exempelvis mot AIK med 2-1, men de avgjorde i slutet och vi blev utan poäng.

Johan Eklund är säsongen bästa målskytt i Sundsvall så här långt med 5 fullträffar. Emil Forsberg kommer närmast på 4 mål. Kevin Walker har gjort 2 mål. Nämnas kan också att Adolfsbergsmålvakten Oscar Berglund numera finns i Sundsvall’

Från tiden i ÖSK finns inte många kvar sen 2007.

- Det är väl bara Magnus Wikström och Patrik Haginge som var med då.

Nästan rätt. Patrik Anttonen finns också med.

Roland Andersson

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908