ÖSK förlorade med 4-1 mot Randers

Förstora bilden

ÖSK med en sargad trupp gjorde en blek insats mot Randers som vann klart med 4 - 1 (2 - 0). Nu är tiden knapp för Sixten att få riktig matchning och samtidigt spela ihop en tänkt "startelva".

Förutsättningarna var inte de bästa för Sixten för dagens match, en lång resa till Randers och en mycket decimerad trupp med många bra spelare på sjuklistan.

ÖSK startade med följande spelare och byten som gjordes under matchen:

T Chencinski, P Haginge (T Wirtanen 81), I Berisha, M Wikström, C Wiktorsson, M Saied, A Alimi, D Bamberg, K Lushtaku, D Samuelsson (K Holmberg 57), V Rama (J IBrahim 65)

Första halvlek: ÖSK gjorde ingen bra insats och även om det blixtrade till några gånger och hade problem med Randers snabba omställningar.

1 - 0  (18 min)

2 - 0 ( 23 min)

Efter pausen fortsatte Randers att få utdelning och försvarsspelet för ÖSK var svagt. I slutet  av matchen bleknade glöden i ÖSK och grabbarna hängde med sina huvuden som ett slaget. lag.

3 - 0 (57 min.)

3 - 1 (70 min.) P Haginge nickar in bollen efter en hörna

4 - 1 (75 min)  

Kommentarer kommer från matchen under morgondagen och du kan även se referat samt bilder från matchen på NA.se.

Sammantaget var insatsen blek och vi får hoppas att Sixten har fått en del positiva svar på vissa spelares insatser i matchen.

Den före detta ÖSK spelaren KIm Olsen var på plats och såg matchen. Han blev besviken av ÖSK:s insats, samtidigt som han menade att Randers är inte bra!

Vi får väl inte dra så många negativa slutsatser av denna matchen utan tänka positivt att influensan drar vidare och våra spelare frisknar till inom kort.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908