Vd:n om nya hemsidan

Förstora bilden

Jag ringer upp ÖSK Fotbolls Vd Jan Karlsson lördag förmiddag (7/11) för att höra om den nya hemsidan som lanserades förra söndagen.

Ja, nu har det gått nästan en vecka sen den nya hemsidan lanserades, varför byttes den gamla ut?

- Ja, framförallt vill vi självklart utveckla vårt sätt att sprida vår information och då gärna samtidigt på ett innovativt lättöverskådligt sätt. Men även så utvecklas ju tekniken så enormt hela tiden att vi såg en möjlighet att bli ännu effektivare i vårt sätt att hantera information. Sedan ser vi självklart en stor möjlighet att utnyttja ny teknik till kommersiell utveckling, tex bannersprofilering av våra samarbetspartners.

Vad har ni fått för reaktioner på nya hemsidan?

- Nu har ju inte jag talat med alla som lämnat reaktioner men de jag språkat med, både allmänhet och mer proffessionella tyckare anser att vi gjort en mycket bra sajt, vilket självklart känns oerhört kul!

Vad tycker du bäst om med nya sajten?  

- Min personliga favorit är ju att man kan anpassa sidan själv efter eget tycke och smak, vilka informationer man tycker är viktigast. Sedan är det bra att man som besökare vet att allt som skrivs i media om ÖSK Fotboll direkt går att finna på hemsidan, det gör ju sökandet lite enklare om man säger så.

Nu höll jag på att glömma spelarpresentationerna, förutom att man kan välja presentationen av positionerna i truppen så är den individuella presentation mycket bra, inte minst layoutmässigt.

Är det någt du vill lägga till?

- Ja, jag vill jättegärna tacka alla inblandade parter som gjort nya hemsidan möjlig, listan kan göras lång, ingen nämnd ingen glömd, ett stort och varmt tack från mig personligen men även från hela ÖSK Fotboll.

Patrik Ahlstrand

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908